Zainwestuj w pozycjonowanie swojego salonu SPA!

Zainwestuj w pozycjonowanie swojego salonu SPA!
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to proces, bez którego prowadzenie własnej firmy w sieci nie byłoby możliwe. Polega na podnoszeniu pozycji danej domeny w wyszukiwarce i jest kluczowym działaniem marketingowym w internecie. W dalszym ciągu panuje błędne przekonanie, że procesami o największej skuteczności względem inwestycji są artykuły sponsorowane czy reklama w mediach społecznościowych – w praktyce jest niestety zupełnie odwrotnie. Przekonuje się o tym co roku coraz więcej przedsiębiorców, którzy przeznaczają na działania duże fundusze, nie osiągając żadnych wymiernych rezultatów. Zainwestuj w pozycjonowanie, które z pewnością okaże się działaniem najbardziej efektywnym, lecz przy tym także najtańszym – szczególnie w przypadku salonów SPA.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, który polega na dostosowaniu witryny do wymagań algorytmu Google. Jest ich niestety kilkaset, a wszystkie mają tak samo duże znaczenie dla efektywności całego działania. Co to oznacza? Że warto wybierać wyłącznie firmy z ugruntowaną pozycją na rynku, dla których pozycjonowanie stanowi podstawę działalności. W pozycjonowaniu liczą się trzy etapy.

Pierwszym jest audyt SEO. Polega on na precyzyjnym przeanalizowaniu całej witryny pod kątem jej obecnego stanu. Od oceny jest uzależniony zakres prac oraz ich poziom skomplikowania, dlatego też dzięki niemu firma realizująca pozycjonowanie może przekazać przedsiębiorcy koszt. Drugim są działania on-site, polegające na wprowadzeniu do kodu źródłowego wszystkich istotnych zmian wynikających z audytu. Trzeci etap stanowią działania off-site. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych.

Pozycjonowanie lokalne – idealne rozwiązanie dla salonów SPA

Pozycjonowanie lokalne to alternatywa pozycjonowania standardowego, od którego różni się w głównej mierze lokalizacją. Standardowe działania obejmują np. ogólnokrajowe sklepy online czy portale branżowe, podczas gdy w lokalnych chodzi o podwyższenie pozycji firmy działającej stacjonarnie. W naszym przypadku – salonu SPA.

Zakres działań zależy przede wszystkim od tego, czy właściciel salonu SPA ma swoją witrynę. Jeśli tak, to należy przeprowadzić w niej wszystkie działania wymienione powyżej, jeśli nie – warto ją założyć. Własna witryna znacznie poprawia efektywność pozycjonowania i może pozytywnie wpłynąć na rezultaty krótko- i długoterminowe. Warto dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy na WordPress. Nie bez znaczenia jest wygląd, skórka, sposób obsługi czy szybkość działania – te parametry również mają wpływ na efekty. Zastanawiając się, jaki hosting wybrać pod sklep internetowy na WordPress, koniecznie zwróć uwagę na opinie o danej firmie. Liczy się jak najkrótszy czas dostępu do witryny oraz duża ilość miejsca na atrakcyjne zdjęcia.

Brak strony internetowej można także nadrobić w nieco inny sposób – zakładając wizytówki, w tym także profil firmowy w Google. Dzięki temu każdy, kto wpisze wybraną frazę kluczową, np. „salony SPA w Poznaniu” zobaczy także Twój adres na mapie oraz na samej górze wyników. Coraz więcej internautów przeszukuje sieć także w przypadku firm działających wyłącznie stacjonarnie – warto się w niej znaleźć i to zdecydowanie jak najwyżej.

Co najbardziej liczy się w pozycjonowaniu lokalnym?

W pozycjonowaniu lokalnym trzeba zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na frazy kluczowe. Należy je bezwzględnie łączyć z nazwą miejscowości, regionu, miasta lub województwa. W ten sposób algorytm Google, który generuje wyniki pasujące do frazy wpisanej przez internautę do pola wyszukiwania, pokaże witrynę związaną z wybranym regionem w SERP (Search Engine Results Page).

Nie bez znaczenia jest także odpowiedzialna firma, która zajmie się całym procesem. Pozycjonowanie jest nie bez powodu uznawane za najtrudniejsze działanie marketingowe w sieci. Aby osiągnąć w nim odpowiednio dużą efektywność, niezbędna okaże się ogromna wiedza oraz doświadczenie pozycjonerów, programistów i copywriterów, którzy wspólnie opracują strategię i wcielą ją w życie.

Zwróć uwagę na najmniejsze szczegóły

Aby podjąć decyzję na temat wyboru konkretnej agencji interaktywnej SEO, koniecznie weź pod uwagę nie tylko zakres prac do przeprowadzenia i szerokie portfolio, lecz także sposób rozliczeń. Agencje rozliczają się metodą za efekty lub abonamentu. To, który wariant okaże się lepszy, zależy od oczekiwań oraz zaufania. Płatność za efekty ma tę wadę, że w jednym miesiącu będzie trzeba zapłacić jedynie za jedną czy dwie frazy kluczowe, które osiągnęły lepszą pozycję. W innym miesiącu może jednak się okazać, że faktura będzie znacznie wyższa, np. na kilkadziesiąt fraz. W przypadku abonamentu płaci się stałą, ustaloną z góry kwotę, bez względu na efektywność i wydajność prac.

Fot.: Luke Southern/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*