Styl życia

Jak TikTok wpłynął na branżę mody

Media społecznościowe stały się bardzo ważną częścią naszego życia. Aplikacje dają nam możliwość obserwowania innych osób i inspirowania się ich stylizacjami, podróżami czy stylem życia. 

Na przestrzeni ostatnich lat branża fashion była obecna przede wszystkim na Instagramie, jednak równie świetną platformą do prezentacji outfitów okazał się również TikTok.

TikTok z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz większą popularność i z pewnością przestała to być tylko platforma dla pokolenia Z. Coraz więcej osób z całego świat tworzy krótkie filmiki, skecze czy choreografie, które później wrzuca do sieci. Okazuje się, że jest to również rewelacyjna przestrzeń dla reklamodawców, którzy coraz chętniej współpracują z Tiktokerami.

Nowe medium, które zostało świetnie wykorzystane przez branżę fashion 

Domy mody szukają sposobów, aby móc dotrzeć ze swoimi kampaniami do coraz młodszych klientów. TikTok stał się więc świetną przestrzenią, aby móc wejść w interakcję z osobami między 16. a 24. rokiem życia. Dlatego swoje profile rozwija tam coraz więcej modelek, zarówno tych, które otwierają największe pokazy, jak i dopiero początkujących w branży. 

Coraz więcej osób właśnie dzięki TikTokowi rozpoczęło swoją modelingową karierę. Sławne influencerki stają się bardzo wpływowymi osobami, z którymi domy mody coraz chętniej współpracują. Ponadto zdobyta na TikToku popularność często jest przepustką, aby samemu tworzyć własne ubrania i sprzedawać je swoim odbiorcom. 

Domy mody a TikTok

Marki same tworzą ciekawy content na platformę, publikując tam najnowsze trendy czy transmisje z pokazów. Na pokazy zapraszane są gwiazdy TikToka np.Charlie d’Amelio czy Caro Daur, które świetnie odnajdują się jako uczestnicy Tygodni Mody.

Swoje profile na platformie mają znani projektanci czy dyrektorzy kreatywni domów mody, tacy jak Simon Porte Jacquemus czy Olivier Rousteing. Nie jest niczym zaskakującym, że największe uznanie mają marki, które potrafią zaangażować swoich obserwatorów. Świetnym przykładem jest marka Gucci, która stworzyła wyzwanie pod hasztagiem #GucciModelChallenge, które polegało na publikowaniu swoich stylizacji inspirowanych stylem włoskiego domu mody. 

W sieci szukamy również praktycznych porad, dlatego ogromne zainteresowanie wzbudzają filmy serwujące stylistyczne triki czy instrukcje diy np. robienia na szydełku. 

Inspiracje z TikToka 

Na TikToku można znaleźć mnóstwo inspiracji modowych dotyczących nowych trendów, jak i stylizacji w klimacie retro. Twórcy internetowi sami kreują rzeczywistość, którą później chcą powielać ich obserwatorzy, tym samym tworząc nowe tendencje modowe.

Takim sposobem  hitem stały się „TikTok leggings”, czyli bardzo obcisłe leginsy, które podkreślają pośladki. Platforma miała też swój udział w powrocie mody z lat 90. i 00., której elementy często można zobaczyć na krótkich 60 sekundowych filmikach. Tym sposobem na łask wróciły crop topy, torebki bagietki, workowate spodnie, plisowane mini spódniczki czy grube, złote łańcuchy.

Przeczytaj też: https://fashionloop.pl/trendy/fashion-week/znamy-terminy-jesiennych-tygodni-mody-sprawdz-kiedy-sie-odbeda/

Zdjęcie główne: cottonbro/pexels.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *